Tuesday, August 5, 2014

Rumah Termewah dan Termahal di dunia

Ini adalah antara 10 rumah yang termahal dan termewah di dunia. Jum tengok carta dari termahal ke paling mahal.


10. Rybolovlev Estate – $95 Million


Rumah ini adalah rumah yang paling mahal di negara ini dan ia telah dimiliki oleh Donald Trump. Rumah agam 33.000 kaki persegi di pinggir pantai ini telah menjadi bahagian penting dalam prosiding perceraian, antara Donald Trump dan bekas isterinya Elena Rybolovlev.

Rumah ini dilengkapi dengan 18 bilik tidur, 22 bilik mandi. Rumah ini pernah berharga $125 million sebelum jatuh kepada harga sekarang iaitu $ 95 million.
9. Silicon Valley Mansion — $100 Million
Family home yang dilengkapi dengan 5 bilik tidur dan 9 bilik mandi, dan kolam dalaman dan luaran , menjadikan nya sangat mewah dan tercantik di Amerika Syarikat.
8. Fleur De Lys — 125 Million
Walaupun dikategorikan sebagai rumah paling mahal di dunia, Fleur De Lys entah bagaimana jatuh pada nombor 8 nombor dalam senarai. Wow, pelik, kan? Nampak macam sumber kat Internet ni seolah2 berlaku kesilapan.
Fleur De Lys seluas 41.000 kaki persegi dan dilengkapi dengan 15 bilik tidur, tetapi nampaknya tiada bilik mandi. Eh? Aneh... Memang betul macamtu atau sumber yang tak betul. Dah puas cari tapi memang tu lah jawapan nya. Memang takde bilik mandi.
7. The Manor — $150 Million
Here we go... penyenaraian harta kediaman sebenar yang paling mahal milik Aaron Spelling, di Amerika Syarikat, menurut Wikifreakin' - pedia, ia beharga $ 150 juta.

Rumah ini seluas 56.000 kaki persegi, mempunyai 123 bilik, sebuah gelanggang bowling, gelanggang ais dan kononnya seluruh sayap rumah dikhaskan untuk almari pakaian isterinya.
6. The Pinnacle — $155 Million
Dimiliki oleh Tim Blixseth, di Montana, rumah ini unik kerana ia mempunyai lif kerusi untuk terus ke ski-resort berhampiran rumahnya.
5. Franchuk Villa — $161 Million
Victoria Villa, rumah 5 tingkat 10 bilik ini juga mempunyai kolam renang tertutup bawah tanah, bilik panik, dan bilik teater filem. Ia juga rumah paling mahal di dunia beharga $ 161 juta.
4. The Hearst Mansion — $165 Million
Carta nombor Tiga - Rumah ini pernah digunakan dalam The Godfather, JFK menghabiskan bulan madu di sini. Dan ini adalah rumah paling mahal di Amerika Syarikat!
Ia mempunyai tiga kolam renang, 29 bilik tidur, pawagam dan Disco!
3. Fairfield Pond — $198 Million
Rumah seluas 66,000 kaki persegi mempunyai basketball court, bilik bermain bowling, juga tab mandi bernilai $150,000. Merupakan rumah paling mahal di US (menurutWikipedia).
2. Villa Leopolda — $736 Million
Dibina oleh RajaLeopold II dari Belgium pada tahun 1902 dan terletak di French Riviera, rumah ini dibeli oleh jutawan Rusia Prokhorov, mempunyai 27 bahagian, 19 bilik tidur, dan beliau mempunyai 50 tukang kebun sepenuh masa.
1. Antilla – $1,000,000,000
Paling mahal dan di carta pertama rumah termewah. Terletak di Mumbai, Antilla, Rumah 27 tingkat ini mempunyai enam tingkat tempat letak kereta, dilengkapi dengan gimnasium, jakuzi, dan "ice room," juga beberapa tingkat bilik tidur dan bilik mandi dan taman empat tingkat.
Seni bina adalah berdasarkan tradisi India yang dipanggil Vastu Shastra, yang sepatutnya menjadi kondusif kepada pergerakan tenaga positif. Selaras dengan ini, setiap tingkat mempunyai bukan hanya satu rekaan yang unik, tetapi set sepenuhnya unik dan reka bentuk estetik - bermaksud setiap bilik yang dimaksudkan kelihatan seperti ia adalah dari rumah yang berbeza

No comments: