Tuesday, September 16, 2014

Duit dan maruah

Assalamualaikum . Terima kasih kepada kau, rakan sebenar ku. yang tak putus baca blog ini.

Ye, kebelakangan ini aku semakin suka untuk memalukan diri.

Aku biar orang hina aku.

Aku biar orang ketawakan aku.

Aku biar saja orang kutuk aku itu ini.

Entahla. Bagi aku itu semua tak seberapa.

Aku , eh tak, orang terdekat aku lalui lagi teruk dari itu.

Kenapa perlu aku lemaah untuk , ejekan dan kutukan tak seberapa itu.

Buat pekak je,yam.

Kau nak sara hidup.

Diorang ada sara kau? Ada? Ada?

Mungkin diorang boleh bersuka ria, bercantikkan diri sana sini, menjadi popular sane sini , takpe, itu rezeki mereka. Mungkin mereka sudah terseksa habis dulu.

Tapi kau , kau sedang maju. Ingat tak masa kau jatuh dulu yam ? Sekarang, kau sudah dapat peluang itu , Allah tunjukkan jalan itu, Tolong sedar diri , kembali , kembali fikir untuk masa depan kau.

Jangan kerana orang lain nampak sedang bersuka ria , kau lupa tujuan kau di sini.

Bersabar. Nanti. akan. datang.

In the end, Allah sentiasa bersama orang yang bersabar.

No comments: