Tuesday, February 4, 2014

OFFICIALLY UNIKL MIIT STUDENT.

Hai pembaca hantu aku sekalian.


so, i'm not uia student anymore. Yes . 4 tahun kt uia ,termasuk asasi .
Memang, membazir masa. sayang kot. Tapi aku try untuk positifkan diri.


Kerana aku berhijrah , bukan keluar.

ramai yang tanya , kenapa aku cepat putus asa ?

Biarkan. kau orang nak cakap aku apa aku tak kisah.

Yang penting, aku sekarang dekat dunia baru, kawan baru , tiada yang perlu mengingatkan aku kepada kisah lama. Kisah di UIA.


Dan semalam,kelas pertama aku sebagai pelajar UNIKL MIIT bermula.


JUJUR AKU KATAKAN . LIFE HERE IS LIKE TOTAL OPPOSITE OF LIFE IN UIA.


~~PERBEZAAN ~~


GOING TO CLASS 

Kalau kat uia,nak pegi kelas jalan kaki 15 minit , dengan kesegaran udara pagi,da sampai.
Kalau kt unikl miit,Disebabkan hostel jauh nun gila kat bangsar,  naik bas straight terus sampai, atau jalan kaki g lrt , berebut naik lrt dgn org yg nak pegi kerja , pastu lintas jalan berserah je kat Allah hidup atau mati.


LIF,LIF,LIF DAN LIF .

Dekat uia. .. naik lif setakat 5 tingkat paling tinggi .
Dekat unikl miit, LIF TERLAMPAU LAJU SAMPAI KAU RASA NAK MUNTAH DA , JALAN KUAR LIF TERHUYUNG HAYANG. haha. aku mungkin extravaganza tapi ini first week kot. tak biase lagi . Mungkin sbb tingkat yang tinggi menyebabkan kemualan itu kot.

Kadang2 aku sampai buat assumption childish , mungkin penyeleranggan lif dan aircond lebih dari gaji pensyarah itu sendiri. bodoh kan assumption aku? hahaha.


PEMANDANGAN
Dekat UIA, pemandangan mcm kat hogwart la kan ... hijau di sana sini .sejuk mata memandang.
Dekat unikl miit , kau mungkin hanya bole dapat pemandangan high view rise building - total english error.
menara kl and klcc agak dekat, bawah plak nampak kereta comel2 je , agak2 kau peminat SIMCITY , mungkin kau end up bermain simcity olok2 kat sini.





CLASS TIME 

Bagi ak , first impression ak kat kelas pertama aku not bad , selain dari semua cikgu mostly malaysian , which i like cause it is so hard having bad-english speaking lecturer.I mean kat sini , hang nak tanya apa boleh ja cakap meleis kat sini. haha. Kelas pon mcm hepi go lucky je.

I mean,mungkin aku tak layak dok uia sebab ak ni bukan jenis budak oxford kot.


PELUANG OVERSEA 

Unikl miit under mara, ,in which ade program exchange student to korea, buat double degree kat korea+malaysia , and master juga. Aku dah tanam niat. Kalau ade rezeki , aku dapat cgpa dean list ak nak mohon. pergi atau tak belakang kira, Aku akan follow the flow je . hoho.




Its all about rezeki anyway .

DAN PALING PENTING, AKU RASA TENANG. ITU SAHAJA AKU MAHU, 







10 comments:

CIK M said...

mardhiah, as usual, everytime i read your post, i imagined you're talking right in front of me. i even imagine the way you talk, totally similar to the way you write. miss you sooo much, really T.T

kte cuma wish mardhiah happy and blh teruskan apapun kat sana by just being yourself. you learnt a lot mardhiah, much more than me you know. baca post ni serius buat kte tergelak sorang2 and .. buat kte rindu mardhiah jugak tsk3. sayu pulak rasa. ahh forget it, may you live happily ever after. rinduuuuu *tak kira, nak jugak ckp byk2 kali hahahah

Anonymous said...

Cik yamilala @ yam... Long time no see... Where r u??? - mai-

Safura ★ said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

jauh n susah tak dari hostel nak ke UniKL

Anonymous said...

Unikl ny under mara, so kte autmatik dpt pnjaman mara la? sy nk smbung degree sne huhu sy memg nk tau sgt sal pnjmn mara ny

diari seorang musafir cinta ILAHI. said...

Kalau dr pavilion tu brp lama? Kat klcc tu kat ne ye?

diari seorang musafir cinta ILAHI. said...

Kalau dr pavilion tu brp lama? Kat klcc tu kat ne ye?

Anonymous said...

untuk first year, dpt duk hostel kn? hostel dye stu dengan bngunan unikl miit ke mcm mne?

Unknown said...

Hii nak tanya. Roommate awak berapa orang ya? and boleh share gambar bilik hostel miit

Unknown said...

I going intake feb this year 2022..i wish i will get my dream come true on future