Monday, March 21, 2011

Boboiboy dan upin ipin


ok.bagi mereka yg tak tahu lagi,pereka kedua2 kartun ini dari org yg same.erm.i mean,team yg same.cume,ade sedikit masalah,so,team itu berpecah kepada dua.

Aku serius suke gile due2 ni....ah.tak kisahla mane best.janji due2 ni buatan malaysia.bukan bangga,tapi lega.lega sebab akhirnyer...akhirnyer wujud jugak animasi buatan malaysia...walaupon simple,tapi..ala..biasela...permulaan...mane ade syarikat animasi yg berjaye terus..kalau ade yg berjaye tu..erk,rezeki die kot.

Upin ipin,takyah citer la.satu malaysia da tahu.oh oh.Indonesia juga.

Boboiboy...haaa....ini baru nak diperkenalkan.well,pandai animonsta studio pi market kat tv3...sebab tv3 sudah agak terkenal jugala....

Aku agak mengikuti perkembangan boboiboy ni...haah..bukan sebab aku childish,sebab kartun tu comel sangat...geram aku tengok...lawak pon memang serius lawak la...kebanyakannya,lawak Malaysia...(lawak original dri malaysia..)haha...pastu,baru episode 2,rating naik mendadak..kire sekarang 1.5 juta...sikit ko kate.? even kartun terkenal doraemon and sinchan pon rating die 2 juta...kire,,wa...pencapaian yang bagus la tu kan.

anyway...keep up the good work les copaque and animonsta...and others who are in the field of animation!make them as ur guru.

5 comments:

firdausaharudin said...

finelah. untunglah org leh tgok tb everyday.. :(

citer ni setiap minggu ke? ari apa

yamilalala said...

la..kau tgk kat youtube je....ari ahad tv3 7 malam...biase ak tgk kat youtube...haha..kan nanti ade org uploadkan..

XXX XXXXXXXX said...

Peminat Boleh Menontonnya di Tonton.com.my for even better Quality Video..Terbaek

Raji berkata said...

hohoho adik ak pun suka citer nih
setiap kali der bukak ak tmpang tgk skali ;D

yamilalala said...

mr x : ye.terbaik.
raji : er,ke kau yg nak tgk?haha.