Sunday, April 6, 2014

Alkisah aku,voodoo bear dan Umi ku.

Assalamualaikum. Its throwback sunday!

once upon a time , ketika zaman ak di uia, 1st year degree, belajar engine dan stress melampau merupakan satu perkara yang lazim. (untuk aku). Dan akibat stress melampau itu - aku mempunyai hobi pelik, iaitu melepaskan stress kepada bear kecil yg tiada bersalah. well, aku fikir tiada apa2 salahnya tentang mencucuk2 pin kat bear, i mean, orang kata, kalau tidak mahu bear menjadi patung berhala di rumah kita mesti tidak menghormati dan tidak menyayanginya lebih2, lalu , ak sambil menyelam minum air, berfikir, oh,mari kita cucuk pin di kepala,dan hati bear ini, sebagai simbolik kepada di mana terletaknya stress aku.

kawan2 yg datang ke bilik aku semua terlihat ketakutan di mata mereka, adakah kawan aku ni syko dan gila sudah agaknya (dalam hati mereka) ..
mereka marah aku kerana aku menyeksa bear itu. aku hanya ketawa kerana mereka kelakar. AGAIN, IM TOO STRESS ON THAT TIME. DEPRESSION. But im still mentally healthy. ask my best friends. HAHAHA .

setahun kemudian , kami rumate semua kene tukar bilik , lepas kosongkan bilik , ak bawak balik semua barang ke rumah. Kemudian ,aku mendapati aku sudah terlalu tua untuk menyimpan bear , dan , aku pon tk guna bear itu , lalu aku letakkan bear itu di bilik bacaan rumah aku - kind of.

setahun kemudian, selepas terlupa pasal bear itu, aku dipertemukan semula dengan bear itu,di rumah aku . Aku excited , i mean, its been a long time already. Aku sehingga terlupa apa nama aku kasi kat bear tu. Lol. Pastu aku tanye mak aku , "umi, mane hilangnya pin2 yang ade kat bear ni ?"

Pastu mak aku jawab dengan muka terperanjat " Oh kau rupenyer ye yam yang cucuk2 pin2 dkt bear tu , umi dengan kakak semua ingat ada orang nak sihir keluarga kita, ilmu hitam ke apa, takut betul umi bila jumpa bear dalam keadaan cmtu. "

Kemudian,sekali lagi,aku gelak guling2. Its likee, kelakar tapi kesian sbb umi dibayangi perasaan takut.

Punyalah dah setahun baru umi tahu.

No comments: