Tuesday, May 18, 2010

kanak-kanak

oh ya.
aku baru ingat,
aku x pos lagi pasal pengalaman pertame ku,sebagai pengajar,suku rasmi.

minggu lepas...cerite bermula..
umi datang membawa berita
tidakla sedih tidakla gembira
hanya sekadar,cukup2 makan saja

umi berkata,yam,tolongla ya..
tolong jadi fasi di umi punya skola
tdakla susah ajar itu budak2 matematika
hanya tunjuk kalau mereka sudah xde idea.

aku berkate,huh,susah juga buat keputusan ya,
aku las2 berkata,huh alang2 tiada kerja.
lalu aku turutkan saja
permntaan umi takla sesukar mana

malam sebelum aku pergi skola
langsung x bole lelapkan mata
ahaha tipu saja,jangan terpedaya
aku terus tertdo,esok mau kerja

esoknyer hari mengajar bermula
dubdab2 rasenyer,dtg bersama si raihana
bile nampak budak berkumpul,terus terkesima
oh Tuhanku,bolehkah diri ni mengaja?

ah!hantam sajala
lalu aku jalan masuk ke kelas haha
datang dengan bergaya
dengan harapan x dibuli mereka

melangkah masuk,budak2 menegok saya
sambbil kembali ke tempat masing2 semuanya
lalu,seorang ketua telah berkata
bangun!assalamualaikum cikgu...oh,aku mcm nak ketawa.

bukannyer aku x menghargai mereka
bukan...aku cume tak percaya
ape layak aku ini dipanggil begituka..
haha...lalu ku duduk di kerusi utama

dengan poyonya membuat muke bersahaja
padahal dalam hati gugup x de sape yg tahu akannyaa
ok2 kite mule mengajar ya
ok semua,sekarang buat kertas dua.

haha.senang sahaja.
ops,jangan berlagak,ade berita duka
aku ditukarkan ke kelas yg mencabar
yg susah sikit nak ajar mereka

ok fine saya turutkan saja
kelas tadi mak saya yang gantinya
kedengaran budak2 bersorak gembire.
sebab mereka dpt cikgu yg mereka suka

aku pergi ke kelas yg ku kene aja
oh,sikitnya,hatiku berkata,
tapi bile da start aja
rase mcm tekak saya sudah tiada

berulang kali ku terangkannya
mereka mash tidak mengertinya
mak saya ade berkate
kelas tu lambat sikit,oh,patotla

huh,takpe2,itula cabaran dalam mengajar anak bangsa
haha,kedengaran poyo bukanka?
its ok,i wll keep teach mereka
lama2,aku rase gembire dapat menyumbang tenaga.

BEST!
HMM...MAYBE AKU AKAN JADI LECTURER.
LEPAS JADI ENGINEER LA..
AJAR KANAK2 BEST,SBB MEREKA SGT,PURE.SUCI.
HUHU

No comments: