Sunday, September 16, 2012

Family friends

I learn something yesterday.semasa aku ikut mak bapak aku pergi rumah kawan same susah same senang mereka mase kat sabah.

Mase mak bapak aku berhijrah ke sabah..mencari rezeki..mereka jumpe kawan dan jiran yg awesomw.. ade kawan yg mmg asal sabah..dan ade juge kawan perantau yg same2 carik makan..

Kawan2 itulah yg selalu tolong mak bapak aku mase susah..ye..pade ketika itu...hidup dgn ekonomi yg sgt teruk....sampai sekarang..kalau mak aku citer keadaan mereka mase tu..mak aku mesti rase sedih..

Tai...dgn bantuan femily friends...mak bapak aku berjaya sedikit demi sedikit...berjaya menstabilkan ekonomi keluarga...sehingga ke tahap sederhana...

And now...bile diorg jumpe balek...diorg sgt hepi sampaikan aku sendiri rase terharu...mengenangkan persaudaraan mereka..walaupon langsung tiada ikatan darah...baru aku tau NILAI SEBUAH SILATURRAHIM....

Bulan 10 ni mereka jemput kami utk hantar sekali rombongan pengantin anak mereka...aku agak terkejut..yelah..biasenyer kan kalau rombongan hantar pengantin melibatkan femily dekat je

.melihatkan kawan mak ayah aku begitu sungguh2 mengajak...mesti mase kat sabah dulu diorg rapat sgt...hahaha..so cute.terase mcm mak ayah aku dgn kawan mereka tu umur 20 an plak...


No comments: