Friday, September 7, 2012

THE WAY I PLAY SIMS 2 : OPEN FOR BUSSINESS

Pada hangpa yg tak tau sims 2 tu hapa ke ,,tak yah tau.Tak berpekdah pon.Baik Hangpa pi belaja.dok diam dalam bilik.JANGAN ADE LIFE LANGSUNG.

hahahaha.aku suke meng-emo kan diri.

So,mase cuti nih,aku menggunakan mase 'SEBAIK' mungkin dengan mendownload kembali Sims 2.

Technically ak da ade sims 3 with all current expansion around 20GB....(Akan datang sims 3 supernatural and sims 3 SEASONSS yang paling dinantikann! )

Tapi sbb aku agak merindui sims 2,sbb sims 2 gameplay die lagi best,while sims 3 graphic die best....so ak main la balek sims 2...Download all expansion and stuff dgn total 13 GB...Amek mase 3 hari gak la download.



SIMS 2 : OPEN FOR BUSSINESS 

Aku suke duit.Duit pon suke aku.
Dengan adenyer sims 2 open for bussiness,aku bebas kerja,no need to kene pecat,kene build skill....aku bebas tutup kedai bile2 mase.haha..

So,i start with this family.Ayah,Emak,and seekor anak lelaki remaja.
Mule2 kami sgt miskin.Rumah kecik je.Dapur dengan bilik takde penghadang.Yg ade dinding hanyelah bilik air.

Kami start dengan menjual barang2 comel,barang permainan kanak2,and a little bit of kek.Aku terlupe nak mention,KITORG PUNYE KEDAI OPEN GILE. Takde bumbung langsung,takde dinding.hahah.So,pelanggan akan basah dengan hujan.

Percubaan pertama aku untuk berniaga tidak berhasil.Aku dpt -3,review...which is so baddd..so,aku tutup kedai,jual balek semua stok,And aku bukak kedai baru.

KEDAI BUNGA! yay!

kedai bunga adalah kunci permulaan kepada kejayaan bussiness aku.Si ibu jadi cashier,si Ayah dan anak lelaki jadi pengurus kedai.

Aku ade amek gamba semua tu,tapi disebabkan error2 yg berlaku,habes semua pic tu hilang.sayang betul.

Tapi jgn risau.Aku ade gamba terkini.Gamba rumah kedai ku.



Lepas da berjaya sedikit demi sedkit,Aku tukar la barangan perabot...lepas tukar perabot,aku untung lagi,tukar lagi,sampaila aku renovate rumah setinggan aku jadi rumah moden kontemporeri.ah screw the spelling.

So,inilah die rumah moden ala kampung kontemporeri aku..Hasil dari bussiness jual bunga + barang perhiasan rumah. 

INI PENTING.SEBAB SELAMA AKU MAIN SIMS 2,AKU TAK PERNAH TAK 'CHEAT;. HAHAHA.

OVERVIEW RUMAH,RUMAH DKT ATAS....YG BAWAH TU KEDAI.
PINTU MASUK KE RUMAH
TIGE AIR TERJUN UNTUK DIJUAL..... 

BAHAGIAN TINGKAP MODEN.


THIS IS MY KEDAI.AKU JUAL BARANG2 PERHIASAN - YG SUPER DUPER MAHAL. 

RUANG TAMU RINGKAS DGN PERABOT DRI IKEA.

BELAKANG TU DAPUR...BUAT ALA2 APARTMENT
BILIK ANAK LELAKI

BAHAGIAN BILIK MAK AYAH TAK BANYAK DECORATION SBB DIORG BUSY KAT KEDAI.HAHAHA.


No comments: