Friday, March 15, 2013

Respect others HOME.

Assalamualaikum.

Ini Malaysia. Rumah kami. 

Untuk permulaan,kami welkam kamu ke malaysia.Yah,terime kasih sudi datang negara kami yg tak secanggih negara kamu.Terime kasih kerana menambahkan sedikit pendapatan negara kami.

Bas LCCT 

Ketika aku masuk ke bas kebiasaan yg aku ambik setiap kali nak balik rumah, aku merasai suatu kelainan kali ini....Aku merasa seperti masuk bas budak sekolah yg dipenuhi budak2 nakal (yang pada amatanku layak kene penampaq dengan bapak aku) .

Kukira mereka satu kumpulan tourist yg same2 nak ke satu tempat ( pada masa itu sangkaanku mestila mereka mahu ke LCCT,da name pon bas LCCT )

Seperti kebiasaan,bas akan duduk diam lebih kurg 10 - 15 minit, sebelum turn menunggu penumpang habis... Tapi this group pulak, selamba hati dia je keluar nak beli makanan , lama pulak tu .. aku bukan nak marah ke ape, tapi pikir2la weh, bas lcct tu dibagi masa 15 minit je utk kumpul penumpang.

Dah balik tu...bas pon gerak sikit ( aku kira mahu kedepan sikit ) . Pastu group tu nak ckp , wait2 !!!! wait!
kecoh dalam bas tu .. pastu bas tu terus jalan (akcelly bas tu nak kedepan sikit je ) ..
Pastu tourist2 tu da mencarut2 dkt pakcik bas tu S***  , F***  ... sampaila one of them ke depan nak cakap kat pakcik bas tu YANG ONE OF THEIR FRIENDS BELUM MASUK LAGI .

Common guys? perlu ke mencarut ? in public ?? naseb baik takde budak kecik mase tu


1 JAM PENUH KEMARAHAN

Aku ni bukanlah jenis cepat sangat nak mengamuk ke ape, tapi that tourist behaviour really get into my nerves. Cmmon la, org lain pon berkenalan jugak,tapi tak sekecoh korg, Buat mcm negara ni negara korg pulak.... Dah mcm buat party dalam bas tu ... .Kami yg kat depan2 ni bengang je. Aku tengok semua kat depan da pakai earphone , aku kesian kat pakcik yg takde earphone tu .

Well,earphone not really solve the problem of That KEBISINGAN tahap ultimate, tapi kurangkan bolela kot. Kadang2 bile aku da terlena kejap, tibe2 terbangun terkejut sbb diorg menjerit YEY!

U KNOW THAT FEELING RIGHT ? TERBANGUN SEBAB TERKEJUT DGR ORG MENJERIT KESUKAAN ?

Rase mcm nak mengamuk .

Naseb bek dalam bas tu takde yg panas baran . Naseb baik orang malaysia ni baik ko tau tak. Kalau tak dah lame kene sound direct2.


ADVICE

We love you come to our home, but please, have a little respect to us . Do you like it if some stranger come to you home and then behave crazily like its their own home ? ?

PSSS = I Still remember the first time i see  rudeness from tourist. Masa tu lawatan budak ausi ke sekolah kitorg,pastu diorg masukla kelas kitorg...Selamba hati dia je nak conteng2 kat buku nota Chem aku .. serius rasa mcm nak kasi pelempang je masa tu . Dalah masa tu cikgu kimia aku garang. =,=' 

No comments: