Saturday, August 28, 2010

biskut raye kami kali ni sangat bergizi~~kreatifnyer la umi

hoi.hoi.
yamilalala nak criter ni.
balik rumah,kerje haku hasyik nak memasak je.
eh,bukan aku sebenarnyer,umi daku.
kalau da umi aku ke dapur,make maknenye x de maknenyer anak daranyer berpeluang dok kat bilik,berkurung,kene sound karang.

nak dijadikan criter,umiku semangat betul buat biskut raye.,
almaklumla,da abis amek ijazah.wa...aktif bukan maen.hehe.aku tumpang gembire.
--kalau 2-3 tahun yg lepas,mmg jarangla nak tgk umi duduk lame2 kat dapur.waa.ini,dari pagi sampai terus masak untuk buke.genius world record betolla kan? --

so,nak dijadikan criter lagi,umi aku dapat satu resepi biskut baru,sgt2 baru,di Malaysia.....biskut dalamnyer ade inti tart nenas,and luarnyer letak keju ceddar.rasenyer...astaghfirullahalazim,tak terkate.haha.melampaula tu.aku berkate jugak."sedap".



the first step of making the cookies : gentel2...ade lappy sbb pasang lagu raye..semangat sikit kate umi...





the second step:kite bakar sama die



thirdy step : kite tenung die lame2.pastu,coolkan die.kalau x...die x keras



forth step : ape lagi,makanla! : maksud saye pade waktu malam ye.setengah lagi,simpan buat raye.sungguh x senononh kan?



erk : encik kure2 pakse saye mencapubkan die.bukan salah saye pon,


after satu jenis biskut,umi menginovasikannyer....dari satu bentuk,ke bentuk yg laen.wa...da mcm2 bentuk dan stail aku tgk.original dari umi.


jap2.lupe nak meng-kene-mengenekan biskut raye dengan tajuk pos ni.ok.untuk pengetahuan anda,keju itu bergizi.berkhasiatla.so,maknenyer,kalau anda nak gizi yg cukup,makanla biskut raye keju ni.

ah.lebih2 lak aku ngomong pasal biskut raye bergizi ni.sudah2.nak criter laen lak.

THE SURPRISE

ok.aku balek rumah ni kan,mcm di-CASA IMPIAN kan oleh ntv7 plak.waa..masuk je halaman rumah,perkataan wah tu da mcm menjadi kejengkelan bagi sesiape yg mendengarnyer.
wah!
wah~~~~
wah~
wah!!!!!!!!
astaghfirullahalazim~!~~!

HAHA.Aku mcm nak naek seykh dibuatnyer....banyak sungguh yg umi ngan ayah renovate.taman kat luar..design yg kat dalam.wa...kreatif sungguh couple ni.uhuhu.tak sangke haku.
-kalau ade mase,aku upload gamba.

----mungkin,x secatik dan segah mane,tapi,bagi org sederhana mcm kami ni,rumah yg baru direnovate mcm satu perkara yg meng-excitedkan.

fflush~!!!

2 comments:

r.o.w.z.y said...

ni yg xsaba nk rye uma ko ni yam..ha3

MARDHIAH THE MUSLIMAH said...

ahakz...takyah raye..nanti aku bwk sampel eh/.