Wednesday, January 11, 2012

PERIHAL UNSER SUDAH TIADA.


THE FLASHBACK : 9 YEARS BACK.

Aku masih ingat lagi,ketika unser mahu diperkenalkan kepada femili aku.
unser seekor kereta yang secondhand,tapi sangat kelihatan baru.Tuan pertamanya seorang perempuan,jadi tak hairanla badan unser masih segak bergaya.

Ketika itu,aku sangat eksaited keterujaan.
Iyela,kalau dahulu pergi mane2 terpaksa berhimpit dalam kereta wira...seat belakang 5 orang...seat depan 3 orang.
hinggala satu kejadian,iaitu kami sekeluarge eksiden terlanggar tiang di tgh malam bute,dalam keadaana himpit dan bersesak.

Sejak itu,ayah dan umi mengatakan kepadaku yang mereka akan beli toyota unser itu dalam mase terdekat...

Dan ape yg umi aah rancangkan jadi kenyataan.

Make,masukla toyota unser itu dalam femili aku yg berjumlah 8 orang semuanya.cukup muat dalam kereta unser.

Sejak itu,kami melancong dengan kereta itu,dalam keadaan selesa....banyak kenangan kami sekeluarge dengan kereta itu.when i say banyak...i mean it...semua kenangan manis yg terlalu mahal hargenyer.kami ketawa....gaduh....tidur di r&r kerana mahu menjimatkan duit dri tidur di hotel ..semua dalam kereta itu...



BYE-BYE FOREVER.

Tidak kusangke,Hari keluarga tempat kerje ayah di Port Dickson merupakan 'BYE2' kepada 2 bende : KERETA UNSER,DAN JUGA RAKAN SEKERJE AYAH...

Disebabkan ayah ditukar tempat kerje,yg jauhnya 1 jam dari rumah...make..ayah terpakse menukar toyota unser kepada kereta biase yg lagi jimat minyak.Minyak makin mahal,belanje anak2 pon bertambah.

Dan disebabkan aku sudah sebulan tidak balek ke rumah,dan sangat busy dengan exam...aku terlupe tanye tentang keadaan kat rumah...kalau telepon umi pon,telepon hanye sekadar bertanya khabar.

Dan bile aku balek rumah....berite tentang pejualan kereta unser betul2 mengejutkan aku.SEDIH,sebab aku tak sempat say bye2 kepada kereta yg banyak kenangan dengan aku.



DAN RUPENYER,KETIKA AYAH HANTAR AKU BALEK KE UIA GOMBAK DENGAN KERETA UNSER ITU,ITULA JUGA,LAST TIME AKU DENGAN KERETA UNSER ITU.

SOB SOB. T_T

No comments: