Sunday, January 29, 2012

Rumah yang tak mungkin dapat kembali lagi.T_T

Assalamalaikum.hai.

Bile aku kenangkan zaman kanak-kanakku,aku tersenyum sendirian,dalam mase yg same rindu dan sedih.
zaman ketika aku duduk di rumah kayu atuk ku yg besar,tetapi agak usang...Namun,menyimpan setrillion memori paling berharga.

Aku duduk di rumah atukku sejak umur 7 tahun.Jujur aku katekan,bermula dari situ,tercipta banyak kenangan indah di rumah itu.

Terlalu banyak.Sampaikan aku terlalu sukar nak lepaskan rumah tu.Aku selalu je mimpi rumah tu.T_T

Rumah itu sebenarnyer masih ade lagi,tapi tinggal sebahagian... sebahagian lagi ialah rumah yg aku duduki sekarang...Dirobohkan atas sebab2 tertentu...Di bawah ni adelah part2 rumah itu yg aku paling rindu.Oh tidak,sebenarnyer setiap inci rumah itu aku rindu..Tapi ini sahaja gambar yang sempat diambil.




belakang ayah aku ialah tempat solat.dan juga tempat main komputer.
ingat lagi game2 classic... main game chips challenge,game race kereta,
pastu software reka rumah,tengok cerite kartun gune cd,pastu ade satu
cd game melayu punye...dalam tu ade matematik,bahasa melayu,belajar
komputer,belajar kebersihan....seronok main game tu...tak tau kenape
zaman canggih sekarang takde.sadis.





ni plak kat luar rumah...kat belakang adek2 aku ni is bilik mandi yang
ade kolah...sebab nak main swimming pool sgt,aku ngan adek2 lelaki
and abang aku pegi masuk dalam kolah tu ramai2.dalam gile.almaklumla...kitorg pendek mase tu.pastu kena marah dengan atok.
ayah ngan umi mase tu pegi mane ntah.kalau mereka ade,lagila kene
marah.HAHAHA.


ni mase caca kiut lagi...kat sini,atok dengan arwah nenek
suke duduk lepak petang2.kat tepi tu plak,aku suke main buaiyan.



-tangga yg membawa kenangan.tangga ni ade lagi..
cume,lokasi da ubah...tangga ni dulu,kitorg adek beradek suke slide
dekat palang die....budak kecik zaman dulu mmg berani
mati.
-Pernah sekali aku, abang ngan adek2 lelaki aku terjun dari tingkap,pastu bawah tu da letak tilam banyak2.oh ye,kitorg ade tingkap dalam rumah.
:D

-belakang tangga tu plak,ade 'bawah rumah'...sape agak2 tinggi 170
keatas,harap bongkkokkan badan kerana dikhuatiri kepala anda
menyapu syiling itu.
-kat situ la tempat kitorg tengok tv,gosok baju,lepak2....
its like,centre facilities. :D

-kenangan paling manis,kat situ aku ngan sepupu2 aku selalu
main berlakon-berlakon..sorok2...and mcm2 lagi..

-pastu kalau pukul 6 ptg habes sekolah petang,aku
ngan adek beradek aku setia tgk citer cine kungfu tu.




tempat same mcm kat atas,cume kalini berbeza sebab tangga da dibuang.
and bahagian2 lain pon da banyak takde.
mase ni da start nak robohkan rumah...aku darjah 4 mase ni.

ni kat kawasan tepi dapur....ade dapur basah and dapur kering...
dapur kering tu kalau ade masak2 besar atau gune kawah baru gune.
-nostalgia dengan kain baju yg banyak.menunjukkan mase tu kain sangat
banyak.almaklumla..semua sekolah lagi.


ni dapur basah.....kalau ikutkan mmg agak geli kat sini.Selalu je terserempak
dengan ttikus mondok sedang berlari2 dekat bahagian dinding..kampung kan..
-kat sini...banyak kenangan..kalau makcik pakcik balik...kawasan ni sangat
meriah....buat nasi ambang...pastu mase raye...oh aku tak bole cier lagi..nanti menangis plak.
-yg gamba atas ni dapur...sebelah dapur plak,ade meja makan..pastu ade
pintu yg boleh jadi tingkap.kat situ kalau sisa makanan bole buang terus lalu
tingkap tu...nanti beberapa saat kemudian ayam2 pon datang..


AKU ERSYUKUR SGT DGN RUMAH YG ADE SEKARANG.TERLALU BERSYUKUR..CUMA,AKU SAYANGKAN RUMAH LAMA SEBAB KAT SITU ADE KENANGAN MANIS YG TERLALU BERHARGA.

:')

No comments: