Tuesday, July 27, 2010

Doa x sengaje yg dimakbulkan..

"Teringinnyer aku nak duduk tingkat tinggi kat rumah pangsa ke,kondo ke....bole dpt udara sejuk....bole tgk pemandangan malam kat bandar"
"Teringinnya aku nak jalan2 kat bandar waktu malam"
"Teringinnya aku nak tido dengan melihat bulan and langit,mesti lawa"
"Teringinnya aku nak itu..."
"Teringinnya aku nak ini"


aku hidup kat kampung,membesar di kampung.dengan cara sederhana.keluarga kami juga sederhana.kami update.maksudnyer,kami hidup dri serba susah,kepada yg lwbih baik,kepada yg lebih lebih baik dan akhirnyer,selesa...dan kehidupan itu,tidak terlalu kaya,tidak terlalu miskin.dalam diam2...mase aku membesar,aku sering ungkapkan dialog2 kat atas dalam hati......mase aku membesar tu...aku sering fikir negatif....tak pernah rase puas....aku cemburu tgk org laen ade itu,ade ini....tapi mase tu,aku diamkan saje....diam x diam...sedar x sedar...aku da masuk u pon...dri seorg kanak2,remaja,seterusnya,half remaja dewasa...mase inila...ape yg aku inginkan itu....menjadi kenyataan..ssedikit demi sedikit...



1.Aku dok kat mahallah(hostel) paling tinggi..dan tingkap sentiasa terbuka,so x de org nampak pon...and aku pulak tidur menghadap tingkap..seronok!mase nak tido,nampak bulan...bangun tido pon nampak bulan mengambang...seronok...sayang aku dok kat pj..kalau kat kampong,bole tgk bintang!
2.Kalau nak balik u,aku mesti balek malam...so,aku bole tgk pemandangan kl waktu malam..
.
3.Aku nak laptop sendiri...akhirnyer ak dpt....second hand....cukupla...

Kadang2...aku rase malu sgt dgn Allah....sbb,aku slalu je x puas dgn bende yg aku ada.....x pernah bersyukur,,,

Teringat lagu raihan "Apa yg ada,jarang disyukuri,apa yg tiada sering dirisaukan.."
and lagu maher zain "Thank you Allah".adela bait2 dalam lagu tu sebot pasal betape kite ni sombong....x nak bersyukur pon...Maha Suci Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah...Alhamdulillah...My Praises to Allah...

1 comment:

misfaida said...

terharulah pulak bacaayat last tu. tapi memang betul pun; apa yg ada jarang disyukuri, apa yg tiada yg sering kita risau-risaukan.

may Allah bless us friend :)