Saturday, February 4, 2012

Saye jiwang berkilau

Assalamualaikum.

Tibe2 aku rase mcm nak bebel pasal cinta.Yap.CINTA dow.
Saranghae,aishiteru,wo ai ni,kuch kuch ho ta hai,mohabbaten...dan mcm2 lagi pasal err.. LOVE.






Mungkin aku ni nampak saje seorg yg ganaih nak mampoih,tapi aku ni ade hati yg bertaman jugak.

To me,there is no love sebelum perkahwinan. Bende yg seronok yg kau rasa sebelum perkahwinan -- dipanggil SUKA.

why i said like that? KAU NI YAM,MESTI LOSER KAN TAKDE ORG NAK SUKE KAU SEBAB TU KAU CKP CAMTU.MUAHAHA.

erk. no im not a loser. sukahati HATI aku la takde org nak suke aku pon.asalkan aku kawen sudey.
(tibe2 aku terdetik.kalau takde org nak suke cmne ko nak kawen oiii)
aku pon jawab : erk. OK.u got me.ak rase malu skang.

OK2.Berbalik kepada cerite sebelum aku bermonolog, aku kan..tak pernah merasakan cinta sebelum kawen tu sesuatu yg perlu dibanggakan.Cinta sejati,Kesucian kita bersama,Pengorbanan Cinta,wateva semua yg jiwang2 belaka lah.

Thats why i don read novel cinta...or tgk drama jiwang terlebeh sgt... terutamanyer kalau cinte budak sekolah. I feel nak muntah.

Komon.Selagi kau tak masuk ke alam perkahwinan..kau takkan pernah merasa cinta yg betul2 kawww sejati ikhlas punye.

Nak test cinte kau tu ikhlas ke tak adelah melalui perkahwinan.

Mase da kahwinla...baru ko tau segale keburukan suami/isteri kau....segala yg dulu cover2 dah tak cover dah....kalau dulu tahan kentut je depan si die,dah kawen siap buat pertandingan kentut lagi...(ops sori my rudeness tapi itu hakikat..muahaha)...Gaduh sane gaduh sini..

Mase ni la baru ko boleh test sekuat mane cinte kau..Terutamanya dah lepas ade anak kecik... Lagi2 kalau anak aktif terlebih... nangis sane sini... tersepak mainan,terpijak mainan... rumah mcm tongkang pecah...sibuk 24 jam sampai takde mase nak main dengan anak...
Kesempitan duit....nak beli susu anak pon tak cukup..skandal tibe2 datang....problem dengan ipar..problem dengan adek beradek yg membabitkan perkahwinan...
Bende2 macm tu...kalau korg tak dpt kawal...Kalau korg da takde cinte sesame korg..atau cinte korg dah tak kuat da...mungkin akan menyebabkan kejatuhan rumahtangga.

Tapi ,

Kalau cinte kau betul2 kuat....InsyaAllah jodoh korg berpanjangan...InsyaAllah memang korg tetap bersama suami isteri hingga ke akhir hayat.

AND AKHIR SEKALI :


No comments: