Friday, February 3, 2012

Welcome to the cruel world - THE MEDIA



dulu...aku bulat2 je percaye berite2 kat tv...mase tu aku fikir, " takkanla tv nak tipu kot "
now when i face the real world....bile sendiri yg jadi mangsa penipuan tv, now i know....

TV,INTERNET,NEWSPAPER,BOOKS....

Mase fikiran aku naif lagi.memang aku percaya bulat2....Gosip pasal artis(mase tu i minah gosip yaww),sejarah negara,sejarah dunia...politik,bencana...and watsoever semua tu....

Tapi sejak aku da masuk usia dewasa ni,aku semakin nampak penipuan demi penipuan...Dan yg kelakarnya....'bende yg nak ditunjukkan itu adalah penipuan' sebenarnyer penipuan juga.

KELIRU DAN KEJAM BETUL KAN DUNIA NI?

Kadang2 nak aje aku jadi wartawan..Aku nak jadi penyiasat...Nak bongkar segala penipuan yg berlaku...
Kadang2 aku marah gak kat wartawan ni..kenapa diorg nak tipu?! Kot ye pon nak carik makan,takyah la nak tipu.Haram tau tak duit kau tu.

Tapi,Aku bukan kat tempat diorg.

Aku tak tau ape sebenarnyer berlaku kat diorg.
Mungkin diorg sebenarnyer diugut?
Atau mereka ade sebab yg tak dpt dielakkan langsung?
hmm..what a complicated world....

Thats why folks...kalau dgr gosip pasal artis ke...same2la kite jangan nak buat andaian hanya dengan mendengar berita kat 'melodi' ke....
Contoh,mcm akhil hayy yang ceraikan isterinya hanya untuk kahwin dengan wahida - kate media.

Hey,kite ni kenal akhill hayy sangat ke? kenal bekas isterinya sangat ke? Sape kite nak buat andaian kononnyer kite kenal diorg sangat?

BTW,aku skang dah malas nak amek tau pasal artis.mampoih hangpa semua la hangpa nak buat apa..hangpa bukan sedara aku noe...melainkan hanga da libatkan keluarga cek,kawan2 cek....cek terpakse la masuk campur noe...
(nah kau ak terpakse ckp broken penang-ese)

TO WARTAWAN TV,SURATKHABAR,INTERNET : HMMM... KALAU NAK TAU..KERJE KORG LEBH KURG MCM PEGUAM.ATAU HAKIM....MELIBATKAN JATUH BANGUNNYA SESEORG....SO,PLEASE LAH,PLEASE...DEMI ALLAH DAN RASULNYA...DEMI IMANMU,BUAT KERJA DENGAN JUJURNYA...

4 comments:

izwanyusof said...

business strategies..
camtu lah.. sebab itu pena lagi tajam dari mata pedang..

aurora said...

hmmm...nak buat camne....dunia skrg membunuh.

kite takkan tau dunia sebenar selagi tak masuk alam pekerjaan kan.

faaizz d. zul said...

salam alayk'

entri ni buat aku teringat quote dalam filem VforVendetta.

"Our job is to report the news, not fabricate it.
That's the government's job."

wlaupun idealism dlm filem tu radikal, tp ada certain2 idea yg undeniably truth.

=)

aurora said...

yap.sometimes i feel like being betrayed by own ruler.sad to think.