Sunday, April 11, 2010

Aku x bersalah

aku mewakili pokok
pokok2 hijau,yang membekalkan oksigen,berjase kepada kite..
alangkah nyamnnyer duduk di bawah pokok
sambil menikmati udara segar,
mengharapkan akan ade something berlaku,
umpama yang berlaku pada newton,
sehingga mencetuskan idea,
padahal sebenanyer,
epal itu yg telah mengetok kepala si newton tu,
supaye,
die berfikir lagi kuat.

sajak nukilam yamilalala.



huhahaha
aku tau korg yg membace mesti rase mcm nak hempuk je si yam ni kan?
dala korg penat2 tungu blog ni loading,yg lambat mcm batu.(kesian sipot,asyik die je kene)
takpe2...korg dpt sijil penghargaan dari aku..

so,ape motif aku ckp pasal pokok ni?
asal tetibe aku jiwg berbahase semcm?
aku pon pelek..takpela...biarkan kepelikan tu pergi dgn sndirinya...

camni....
tadi aku naik kuda,nak balek uia ni...
comel kan kuda aku?wira name die...hahaha
so,...cam biase,traffic jam....and ditambah lagi dgn hujan lebat ribut petir angin kuat...wow.wow.wow.wow.
nak citer pasal bbrp pokok da tumbang ...bukan kecik..BESAR....skali lagi BESARRRR....
ala...jalan nak ke KL yg lalu watepark tu...
aku agak terkejot la...pokok2 yg besar2 tu sumer tumbang and aku pikir..
wow,mesti bahaye gile keadaan kat situ sblom tu...and satu keta tu hampir nak kene himpap nga pokok tu....bersyukurla ko keta dan isi2nyer...

actually,aku nak kaitkan dgn jin..
haa??
ape??
jin?
tapi,ape kene mengene pokok ngan jin?
well...aku juz predict je...
korg jgn la gelabah semacam...
inferens ok...cam dlm lab report tu...haa...ni mesti korg lab report dulu copy je....tgk mcm aku...lab report,copy jugak...hahaha
inferens aku:

jin pegi dok kat pokok tu,berehat,merehatkan dirinyer,makan2,atau berlindung dr ujan tu,and takot kene petir.
so,mase berlaku hujan lebat and petir2 tula....
malaikat memanah jin tu...(jin kafir ok...ataupon setan)
and,bile panah tu kene kat jin tu,kene la sekali kat pokok tu...

conclusion:(mcm dlm lab report gak)
jgn ketwa mase ribut petir,sbb jin kapir akan pegi kat org2 yg x ingat tuhan die mase tgh petir tu...so,jgn nangis kalo kene petir tu..salah korg,korg yg asyek ketawe...peringatan untuk dirikujua...

mmgla...kalo nak ikotkan lab report aku ni layak dibagi telur ayam kampung yg da pecah tu sebijik...tp,cube hayati btol2 konklusion tu....wahahahaha....jgn tensen2 ek.....

No comments: