Sunday, April 4, 2010

ITS A SWEET FRENS STORY.....

well..pagi yg isnin yg indah dan membencikan mcm biase..
(kesian isnin,kenape die dibenci?)

pegi kelas brsame kembarku,mcm biase gak....and sementara menggu ustaz muhadir yg kiut dlm perckpanner (maaf,syer x menyindir,tapi serius kiut..hehe...mcm ckp pelat org puteh gitu) datang,kami pon g jejalan,keliling LY punye bangunan,(kelas2)...sebenarnyer nak mengcover pegi tandas,ok fine..mmg kami pegi tandas,ape?Salahke..?!(ops!tak sengaje emo...uhehe)
mase pegi tandas tu,kembar angkatku,maryam rufaida,seolah2 nak bagitau ak sesuatu...tapi x jadi..die mengcover,dgn mengatakan.haha...saje je nak memain...sori faida,ak x termakan taktik ko sbb aku pon slalu buat camtu..hahaha...

balik ke klas....tetibe,telefon tangan si daus the rep clas,berbunyi...uhehe...mcm petanda baik...aku tgk muke daus da cerie...ape lagi!haha...clas postpone!!tapi,bad news,kuizz akan digandakan chpternyer..haha..wtvela...

so...kami pon pegila makan kat cafe yg tercantik di uia ni...ucafe...hmm...disitula...faida mule merevealkan...yg die sebenarnyer ade problem...huh...patotla....
and,fyi,kami due2 pon ade problem yg sebenarnyer amat menekan perasaan kami,dan jugak hampir membuatkan kami nangis...tapi,aku sentiase berpegang teguh kat satu ni..Allah sentiase bersame org2 yang sabar....amin~

Lepas abis makan tu,lepas abis sesi kaunseling antara kami...kami rase mcm nak lepak ah...(Ceh ayat mcm ganaz,...wahhaha..suke aku)
so,kami pon pegila AMF-Al Malik Faisal Hall...ceh,name mcm grand giler...and bunyik mcm dewan tu besar giler....(wah...banyaknyer giler...x baek..x baek)
port paling digemari untuk melepak...wahaha...kenape?
1.takde org,senang nak lepak,bole cakap kuat2,xde org nak cop gedik.bole release tensen.
2.Sejuk.ade econ.haha...kami paling suke dok btol2 depan pintu tu....sbb kat atas tu ade econ,maksudnyer,masuk je,rase sejuk kat bhgian tu...lepas da masuk lagi ..x rase sejuk sgt...ok..jgn pahamkan klu x paham.

sebenarnyer,inferens pertame sgtla....salah!
setelah bebrape minit menghabiskan mase berbual,melepaskan rase marah,tensen....tetibe ade 3 budak cfs stranger yg mcm aku x kenal,masuk ke amf tu,melalui pintu lagi satu....haha...apelagi..sgtla aku rase takot,gelabah,dan malu...sebab,mereka memandang dgn rase kagumnyer....haha..xla...actually,peliknyer..kerana,dlm kegelapan amf tu,tibe2 ade due ekor perempuan duduk bersila btol2 kat depan pintu utama...sgtla x sopan.....sampai,aku cpt2 kuar dari amf....sbb,malu teramat sgt...faida pon dgn rileknyer follow the flow la...padahal,ak tau die gelabah tu....haha
setelah beberape minit kuar,kami cube mengecheck ade lagi x org dalam amf tuh...wadus...da takde...ape lagi,dgn x insafnyer,,,dok balek tempat same...
kali kedue..kami takot2 gak...
and...
aku slalu bayangkan ade staf masuk dewan tu...tapi pedulikanla,...so,kami pon berbual2 jela...
tapi,mimpi ak jadi kenyataan...2 org staf uia masuk,,,,,mule2,kami diamkan diri,kami senyap,buat2 seolah2 kami xde kat situ(mase tu pakcik2 tu pandang depan je)...tapi,aku mule pikir bukan2....so ape lagi.....aku dengan gelabahnyer terus kuar,...meninggalkan faida keseorgn..faida plak...(mardhiah,jgn!!...ceh,ayat nak dramatik..haha)
actually,jangan faida tu ade hikmahnyer,...seketika lepas aku kuar,faida kuar dgn muke yg malu gak ah....die pon citer...
"mardhiah,mase mardhiah kuar tu,pakcik tu toleh la kebelakang,and die ckp...eh!!!buat terkejot je!!)haha....hahahahaha...serius...pakcik tu mmg terkejot...hahahaha...sgtla kelaka..aku x tahan ketawe...(well,sebenarnyer..kami ade fikiran jahat mase tgh berbual2sblom tu...)

faida:bayangkan ye klu ade org masuk lalu pintu ni
aku:mesti die terkejot gile kebabeng
faida:haah..pastu kite buat muke seram...dgn bunyi seram...heh heh heh
aku.:hahaha,,,wei..serius memang seram...hahaha....yela,mane x seram,masuk2 amf yg gelap,terus ade org btol2 kat dpn,tgh dok bersile and buat muke mcm tu...haha)

wel..pakcik tu bernasib baik kerane x lalu pintu tu...actually,kami yg bernasib baik pakcik tu x lalu pintu tu..klu..x...nahas.

sebenarnyer,aku silap sbb kuar,klu x,pakcik tu x kan toleh kebelakangnyer...

and...kai pon setelah bengangyer kerane x dpt peaceful kat amf tu,pegila libry...
weelll...at lis,,kami dpt sejuk...hahaha

THE END.

No comments: