Tuesday, March 8, 2011

miau yg hampir terbakar.



petang tadi,aku tak tau la kenape kucing tu tengok aku je..aku tengok die,die tengok aku,aku tak tengok die pon die still menggatal tengok aku....aku pon malas nak layan la...sebab ak tau die syok kat aku...tibe2,aku tengok belakang aku...and aku tengok ade asap....mule2 ingatkan asap bakar sampah,tapi bile pikir balik,arrrrgghhh!!! kuali !!!!

iklan sekejap
serius lupe nak tutup api..rilekla..setahun sekali kejadian ni berlaku...tapi aku ingat lagi,yg paling teruk dulu.....mase tu darjah 5....ak masak ape ntah....mase tu kene gune penyedut asap,sebab dapur kat dalam....pastu...aku pon biarkan la bende tu masak,sementara tunggu tu,pegi tgk karton...pastu,sekali,si kaspi jerit-jerit! yam!yam! aku pon berlari berkejaran...sebab die jerit tak mcm org yg tak takut...die jerit ketakutan...pastu rupenyer kuali tu da terbakar....bole pulak adek ak yg laen pegi bukak penyedut asap tu....lagila besar apinyer....kitorg pun menjerit2 lak..sambil terbatuk2...macamane ni?macamane ni?pastu,aku teringat ape yg cikgu ajar kat skola....kalau gune air,konpom bising,lalu aku mengorbankan beberapa gombal(kain buruk) yg basah and campak dekat kuali tu.
(mak bapak kami kuar mase tu)

kenangan paling kelaka kat dapur tu(in memories...skang dapur tu da jadi stor.)


fuh.naseb bek tak terbakar.serius.terime kasih kucing sebab tgk je !

sebenarnyer aku takut kuali tu terbakar,,pastu terjatuh terkena kucing tu....walaupon aku geram dgn kucing tu sbb asyek nak mintak makanan,taknak berdikari sendiri mcm ayam2....tapi still,aku tak sanggup tengok die kene bakar.

No comments: