Tuesday, March 22, 2011

budak2 nakal itu tak nakal dah.


masih ingat lagi 2 sepupu kecik aku ni yang nakal?
ha....of cos korg tak ingat..
yang tinggi tu 8 tahun,and die umaiyah(umairah)...ala...yg suke ular tu...
yang pendek comel 6 tahun tu insyiah(insyirah)..ala...yg suke ular jugak tu,...
anyway...aku ni mmg takde keje kan, asyek nak citer pasal budak due ni je...
tapi nak buat camne,setiap kali mereka balek kampung,ade je telatah lucu dan pelek mereka...
(bagi korg yg tak tahu,aku tinggal dengan atok aku)
hahaa..

anyway.....yang si umaiyah ni,balek kampung je..mesti serang laptop aku...laptop adek beradek ak yang lain die tak serang....laptop aku yg fakir ni jugakla yang die nak...
akcelly laptop aku die discover ade banyak game...sebab tu la..
nak dijadikan cerite....si umaiyah ni asyek mintak aku bukakkan laptop aku je....
sebab die nak tgk citer SONIC kat youtube tu ha...pandai noe budak2 zaman sekarang..
aku trauma,takut laptop aku rosak lagi...tu yang aku tak kasi bukak tu...

macam2 cara aku buat nak alih perhatian mereka...
(well,adek die akan join sekaki kalau kakak die marah)
sementara si umaiyah ngan insyiah tengah mengamuk sakan sebab ak tak bukak laptop tu...
aku pi lari2 cari buku ensiklopedia kanak2...
habis semua aku keluarkan...dari volume 1 sampai volume 12...

maka,aku pon berkate..."Ha....jom bace buku nak....ni ade ular..dinasour"
make umaiyah pon menjawab "tak nak! nak tgk cerite sonic"
insyiah pula sibuk menjadi monster,nak takutkan aku la kononnyer..
Lalu aku pon terus bukak ensiklopedia tu..
dah tak tahu nak buat ape lagi dah...
aku umpama menyerah kalah..
Aku pon bace lah buku boring tu kuat-kuat...

"Jika anda melihat binatang di bawah,anda sudah tentu rasa itu binatang warna hitam merah bukan.Jika anda mahu tahu,itulah ladybird"
lebih kurg macam tu lah ayat kat ensiklopedia kanak2 tu.

and dengan TIBE2nya...umaiyah dan insyiah yang tadinya jerit2 meminta aku bukakkan laptop..

Mereka jadi diam.

Mereka kemudian duduk sebelah aku.sorang landing kat bahu kanan aku,sorg kat bahu kiri.
masing2 duduk tengok buku tu.
dan aku terkejut.
eh,apehal budak due ni?kate aku dalam hati.
tibe2 insyiah ckp...."ni ape ni kak yam"
aku pon sambil terkedu berkata " er...ini ladybird"
lalu...aku pon teruskan bace buku tu sambil kehairanan.


p/s : o....baru aku tahu...kenape ade 'bedtime stories'


No comments: