Saturday, January 8, 2011

Baru aku faham erti POPULAR.

Dulu,mase aku kecik dan budak-budak...aku tak faham,kenapa bile wartawan tanya artis2 hasil program realiti " Kenapa nak masuk Malaysian Idol?Kenapa nak masuk Mentor?Kenapa nak masuk akademi fantasia?"
dan mereka pon dengan muke tak malunyer menjawab,"Sebab nak jadi popular"

Popular?Aku langsung tak faham kenapa orang nak jadi popular.Sebab aku budak2 kot,so aku suka main sorang2,cakap sorang2....and buat syok sendiri pon sorang2.(Er,darjah 6 tu still budak2 lagi ka?)...i mean,ape kau dapat bile kau jadi popular?

well,bile aku meningkat dewasa(ececeh),dan bile aku mule start aktif berblogging....aku mule faham ape erti popular.....orang akan tegur kau bile jumpe kau,orang akan komen kat facebook kau,orang akan like kau,kau dapat perhatian orang,dan orang akan excited bile dapat jumpe kau...
dan mulalah,hati aku terasa nakal nak jadi popular jugak...

And then,day by day,aku memasang impian tu,dan aku mule mencari publisiti murahan...seperti memancing ikan,menanam pokok sayuran,membelah kayu...dan lain-lain.

sepanjang aku memasang impian tu,dan aku mencumburukan orang kerana mereka jadi popular....tibe2 aku realise something very important...bende penting yang orang popular boleh terlupa.


-kawan sebelum kita popular,kawan yang sentiasa dengan kita,sentiasa mendengar celoteh kita,sentiasa sanggup mendengar keluhan kita,dan sanggup terima keburukan kita.

kadang2,bile kite da popular,kite boleh TER lupa mereka2 di atas itu....memang,awal2 populariti,kita memang da janji siap kita takkan lupa mereka...tapi kita takkan sedar sebenarnya,dalam diam....kite melupakan mereka...sebab kite sebok melayan kawan2 baru kita...

- Dalam tak sedar jugak,kite akan berubah..dari merendah diri jadi si hidung tinggi...perubahan tu biasenyer takkan kite sedar pon...sebab,kite dok puji diri je selama kite jadi popular ni...


So,in the end...baru aku sedar....jadilah yang sederhana,yang merendah diri.KEEP LOW PROFILE GIRL..ERR..AND GUY!
Kau akan disukai tak kira siapa kau...dan yang paling penting...sentiasalah menghargai mereka yang selalu di sisi anda...

No comments: