Saturday, January 1, 2011

Ini yang makin aku sayang ni.

akhir-akhir bulan 11,merupakan bulan dukacita buat ku.ah!tidakla dukacita sangat sebenarnya,aku je dukacita lebih-lebih.Dan aku pujuk diri aku dengan berkata " Hey Iyam,mungkin ade hikmah disebalinya"
No.no.no.Bukan Mungkin.Ianya Memang.

Aku cuba untuk pujuk diri aku lagi dan lagi.Dan aku nangis lagi dan lagi.Ah!aku bosan.ape kehey kau nangis yam?baru asasi tu,ko x masuk gombak lagi.

Last2,aku just follow the flow.

Day by day,aku jalani hidup kat cfs.Dan aku terkejut.Hari demi hari,Malam demi malam,Impian-impian kecil yang aku da lama impikan tercapai.Macam mana aku nak describe ye?macam,kau seorang yang sangat miskin,dan tak pernah mimpi pon nak jadi kaya,and kau hanya terfikir sedetik,sejenak je kat hati kau,yang kau akan jadi kaya.And then,lepas da lama tu,kau betul2 jadi kaya.

Thats the feling i feel.Impian aku kecik cenonet je,takdela besar sangat,ala,yang simple2.Dan impian2 kecil itu,Allah kabulkan.Aku rase sangat terharu,sesungguhnya Allah maha Pemurah lagi Maha Penyayang lagi Maha Kaya.

Now aku faham maksud bersangka baik dengan Allah.
And,aku juga faham,jika Allah tak kabulkan doa kita,itu adalah sebab DIA da rancang rancangan terbaik untuk kita.Macam aku,aku nak sangat masuk gombak bulan 12,dan aku berdoa agar aku masuk gombak bulan 12,tapi Allah tak kabulkan.Kenapa?Sebab terlalu banyak hikmah2 lain akan mendatang kat aku(which is now happening),membuatkan aku terharu,membuat aku semakin sayang dan semakin jatuh cinta kepada DIA.




2 comments:

CIK M said...

new experience usually open up our mind to think rationally. HE loves HIS survent who tend to think positively in every way and everything happened. HE is the best lover. HE knows most and what's best for us. being a positive thinker, that is the best. insya-Allah, positive things might happen on the future with Allah's will.

syukur, atas setiap petunjuk dan hidayahNya. wallahua'lam :)

aurora said...

ah faida!mengape kau ckp inglish?aku sukar menafsirnye..
gurau saje...tanks fai..