Wednesday, January 12, 2011

segmen kenangan.

komputer dan aku sukar dipisahkan.
sejak first time aku jumpe komputer dikala umur aku 6 tahun,
aku mula jatuh cinta.
awal2 dulu,mase 6-9 tahun,ayah beli komputer.
yang aku ingat dan aku rindu gile,ade 3 game ni.

-game chips(ala,yg game puzzle,yg budak makan biskut,pastu die kene cari jalan kuar tu,kene langgar dgn api la,lemas la,lebah sengat la,raksasa kejar la.haha.serius best game tu)

-game kat cd.game tu aku rase game melayu.ape eh.ala,yang ade dinasor kaler ungu sebagai maskot.serius aku x ingat ape tajuk die.tapi best la,menguji matematik kau,menguji bm kau,bi kau,and die ajar pasal bende2 dalam komputer.ish,akunak carik balik pon serius susah game mcm tu skang.

-game design rumah.best!aku suke.lepas dah design,present dalam bentuk 3d.actually bukan game tu,application windows 97 kot.

Kemudian perkembangan berlaku.ayahku membeli komputer advance sikit.memang batak gile la mase tu.sanggup panjat bahagian tinggi2 semate2 nak intai komputer yg ayah baru beli tu.tragis tol.

Komputer tu best sebab,

first game komputer yang advance sikit,dalam 3d.
game langgar lembu.
sebenarnyer game lumba keta kat padang pasir,
tapi aku excited plak nak langgar lembu2 yang tak berslah tu.

then....

upgrade,upgrade and upgrade..

game yang lain tu ak x nak cter la....sebab macam da common sgt skang ni...dah xde nilai kot.haha.

note : aku skang mengisi mase terluang dengan maen2 aplikasi.

-Button beats virtual piano.
well,actually banyak version piano lain,tapi aku malas nak cari,sbb kebanyakan kene bayar kan.
kalau aku bosan,aku akan men piano..menghasilkan musik beetoven,and seangkatan dengannya.haha.gurau saja.aku tak pandai pon main bende alah ni.pura2 pandai.takpon,aku hasilka musik sendiri.seronok.

-Smmoth Draw 3.
-maen lukis2.best gak.tryla..kalau ko seorang ang x pandai melukis tapi minat sangat nak melukis,gunela aplikasi ini.haha.ia nescaye akan membuatkan ko percaye ko pandai melukis padahal komputer yang tolong adjustkan.

lain-lain? ak tak sempat nak download disebabkan line kura2.

No comments: