Tuesday, February 8, 2011

bayi yang menderite....

petang tadi aku melawat rumah makcik ku yang sakit,beliau diserang kanser tahap 4...
sedih aku...sebab..ramai antara makcik2 ku yang terkena penyakit kanser...serentak pulak tu...
Semoga Allah menyihatkan mereka..

mase lawat tadi,terdengarla bunyi comel baby...
ade baby...hahaha..suke aku...
tibe2,aku rase pelik...
muke die,rambut die,perut die menunjukkan mcm die sakit...
sangkaan ku betol...
memang die sakit...minor sindrom down...
rase sayu je hati aku bile tengok baby tu....
die 1 setengah tahun....
kecik je badan die...die hanye bole meniarap...dan berguling2...
serius...aku rase nak nangis...
kesian sangat kat baby ni....

saat tu,baru aku paham betapa anak2 yg istimewa ni,maknyer sangat syg mereka...
lebih drpd adik beradik yg normal...
aku pernah tgk crite pasal budak sindrom down ni...
cerite inggeris...
yg ni major sindrom down la...
serius sedih criter tu...
die criter bagaimane si ibu tabah besarkan anak sindrom down tu,bagaimana penerimaan adek beradek normal yg laen...
semua adek beradek die kondem adek mereka yg sindrom down ni..
sbb,dala budak tu susahkan diorg,buat malu diorg,lepastu,mak diorg syg adek sindrom down ni lebeh...
but then...lame2 diorg sedar...kenape mak diorg perlu syg adek diorg lebeh...
and bile da besar,diorg sgt sygkan adek diorg ni...
that is so sweet...




1 comment:

Raji and Yeen said...

huhu btol2
satu ujian yg besar dan banyak ganjaran pahala Allah sediakan utk mereka yg tabah menerima ujian ini
inshaAllah..