Monday, February 14, 2011

bile atok bercerite.




di saat aku menulis ni,aku baru je bercerite2 dgn atok man yang comel....crite pasal anak2 atok...cucu2 atok....aku cungkil rahsia.hahaha...takdela...saje tanye atok pasal kisah2 anak atok mase dulu...macammane diorg belaja....macammane keadaan u mase tu,macammane diorg dpt keje...seronok....aku rase macam semangat pulak nak belaja lepas ni...

mase cerite dgn atok...critela atok pasal anak2 atok mase dulu...dan paling aku kelaka...crite mase pakcik2 and makcik2 aku mude bergaye...crite mase universiti mereka...serius...pastu,cerite cinta mereka...uhehe..

tapi tulah..paling aku lawak crite pasal ayah aku...haha..sampai ketaw terbahak2 aku..ups.

berubah pulak ke topik cucu2 atok...haha..disebabkan bile da besar ni sepupu aku masing2 ade sesetengahnyer pendiam,aku menghamek peluang tanye pasal mereka dekat atok...wow...terbongkarla kisah mereka kat haku..hahahaha...

kisah2 mereka membuatkan aku rase yg atok aku ni sayang sama rata setiap cucunya....dia ingat setiap cucunya...walaupon jumlh cucunya melebeh2 dan berpuluh2...dan walaupon umur atok dah 90 lebeh...tapi ingatan atok terer woo...

atok crite die ade kursus mase umur die 60 taun kat fraser hill....die crite,petang2 tu maen badminton,maen bola,jalan2 gune kaki kat frser hill...i was like,wow.orang dulu2 memang kuat2 belaka.TAK MACAM BUDAK LELAKI ZAMAN SEKARANG.harap je badan berotot,lemah!

tapi,bile atok cakap "Tulah yam,atok dah tua....kawan2 atok semua da 'balik',tinggal atok dengan nenek rukiah tu jelah "

and i was like,sedikit sebak...ya Allah,panjangkanla umur atok aku..

p/s: patotla umi cakap atok kebelakangan ni sedikit muram...hmmm...takpela...6 bulan cuti ni aku akan berusaha nak ceriakan hati atok.saye sayang atok saye sangat2.



No comments: