Wednesday, June 8, 2011

Hey all budak Universiti,belajar dari budak kecik ni!


mom's and baby day out
ayat kat atas hanye,sekadar mainan sahaja.entah,aku suke dengar ayat kat atas..

anyway,ckp pasal mom's and baby day out,I AM NOW A PART TIMER PEMBANTU CIKGU PERSENDIRIAN.
.
.
a.k.a
.
.
pembantu cikgu tuisyen.


mesti korg tensen kan,apelah susahnyer kasi name pekerjaan tu....stakat cikgu sudahla...haish.um.HASHUM!

akcelly,i don want to humiliate teacher job.their job is too,MULIA that i feel that i cannot messed up saying that i am a TEACHER.

no.no.no.

actually,MY UMI is a teacher.Dan die ade buat tuisyen kat rumah.well,memandangkan aku cuti ni,dan mak aku mcm busy nak layan semua budak yang die ajar tu,so,aku pon jadi la pembantu die...just pembantu ok.jauh tarafnyer dgn cikgu.jauh sekali.

Kenapa aku ckp aku ni pembantu?

sebab...seriusly..mengajar budak ni nampak je senang..tapi,nak fahamkan die amat susah...even budak genius sekalipon..kalau kau tak tahu teknik mengajar yang betul...jangan harap kau adalah seorang CIKGU.

well....pagi tadi plak sebenarnyer 4 org budak darjah 6 je yg dipanggil suruh dtg...but then,mak diorg bwk adek2 diorg,which is darjah 1 dalam due org...and darjah 3 sorg....and ade lagi satu
darjah 4...(Akcelly mereka tu anak sepupu aku,muhahaha.)

and i was actually terkesima bile mengajar budak kecik darjah 1 ni.HANYA BAHASA INGGERIS DAN SAINS sahaja yg perlu aku ajar..tapi....ade certain thing yg aku tak tahu.Rase mcm,malu sangattttttt.....seriusly,DIE TNYE AKU TOMATO TU BUAHAN KE SAYURAN.ahhhhh!!!malu tahu.dengan agak coolnyer,aku pon jawab buah2han...cause,aku mcm pernah terdengar org argue pasal bende tu,fuh!nasib baik betul.

Habis kelas tu...aku tanye bebudak tu..bile lagi nak buat....diorg kate...malam ni...and i was like...MALAM NI!!!!!??? korg ni tak penat ke belajar...?pegila main ke,tengok tv ke.....,aku tanye..

and guess wat their answer is?

"Kitorg suke belajar..."mereka same2 berkata..
"Nanti ecah bile dah besar nak masuk universiti.sebab tu ecah nak belajar.."Salah sorg budak darjah 1 pulak menyambung.



TERKEJUT DAN TERKESIMA.DAN TERKEMALU.

Hey all budak Universiti,belajar dari budak kecik ni!

p/s : my mom says,u will understand why teaching kids is such a pleasure,only after u each them.




No comments: