Thursday, June 30, 2011

lagu instrumental

*entri ni hanye untuk yg berjiwa seni saja.yang tak berjiwa seni jangan baca takut nanti anda jadi mental.

haha.kalau anda perasan,saye akhirnyer memasukkan lagu sahaja dan takde org nyanyi2.itu namenyer,instrumental.

aku mule jatuh cinta dengan lagu instrumental sejak aku tengok cerita jepun ni.nodame contabile.cerite ni lack of romantic scene(which i like) and die lebihkan kepada menanam cinta dan minat kepada musik klasik.yeah,im a classic person.hahaha.

ok,sejak tu,aku pon mulela dengar lagu instrumental.ditambah dgn kehadiran sahabat si naqya yg turut serta ter-kene-paksa dengar lagu tu,so,aku makin suke dengar lagu instrumental.

mostly,aku dengar lagu instrumental dari beberapa peng-karya lagu ni :
~beethoven
~mozart
~yiruma
(yg lagu kat blog ni is river flows in you dri yiruma.indah kan?Rase mcm terbang di awangan aje.)

haha,tapi ade certain mase je aku layan.antara mase2 itu ialah :

~time nak stadi
~time terase mcm nak mengungkit zaman kanak2.
~time terasa mcm nak menengok album yg ade kawan2 dan family
~time rase sengaje nak menangis(haha.best tau menangis tetibe takde keje.mcm ko keluarkan segala ketensenan.haha.mmg serius takde keje.)


oh ya,lagi satu,ramai org beranggapan bahawa lagu instrumental ni mmg mental,bole buat kau ngantuk.HAAHA.kelaka.salah jawapan tu.

kalau u all nak tau,i ni cepat tidur kat kelas.even madam 1 meter kat depan mata je,aku bole tidur.tragis tak gitu...dan paling tragis mase aku exam bahasa melayu time spm dulu.boleh tak aku tertidur mase buat karangan..??!!!ah.naseb baik dapat b.kalau tak buat malu aje.

tapi,aku berjaye buktikan yg lagu instrumental ni tak buat ko ngantuk.aku belajar CHEMISTRY,sebjek yg aku fail aritu,dengan lagu ni la(chemistry ialah subjek paling mengantuk).lagu instrumental.yah,jarang sekali aku tertidur sebab dengar lagu ni.malah aku rase,lagu ni rangsang otak aku pulak.AHAHA.apekebende ntah.

again,this is only applicable to org yang minat seni2.HAHAH.

No comments: