Monday, December 27, 2010

Kelantan akhirnya.

Hari2 yang dirancang sudah tiba.Percutian ke kelantan dengan penginapan free di rumah blogger zati akhirnya berlaku jua.Dirancang lama,dibuat baharu.

Day 1 :

Menaiki bas dua tingkat merupakan perkara baru untuk aku.i find that thing,that kind of thing is exciting.aku tahu,ianya agak sungguh kekanakan.tapi,aku suke banget mahu jalan jauh2 gune bas.8 jam perjalanan.wihu!
Sampai pukul 5 sebegitula.Pemandangan Kelantan lain.sangat lain dari tempat aku.Dan aku rase bende tu sangat menggembirakan.well,aku pon tak tau kenape.Bagi aku,melancong,adelah untuk melihat bende yg lain drpd lain,sekaligus,menghargai alam ciptaan Ilahi.sepanjang kat bas tu,aku rase kekaguman yang amat terhadap alam ciptaan CINTA hatiku.
Petang tu,trus dapat makan nasi kerabu kegemaran aku.uhehe.Malam tu pulak,aku masuk rumah org laen..Sedara blogger zati.Da la baru dtg,menyebok2 pulak kat rumah org.erkh,aku rase malu sangat.

Day 2 :
Aku and family blogger zati,datang ke rantau panjang.THIS IS THE PART I LIKE.Sebab aku mcm suke mahu pergi sempadan Thailand.Apesalka aku pon x tau.bukan mahu kawin culik,tapi just mahu tengok sempadan tu saje.Ok2.aku dpt tgk akhirnyer.Perkataan "Bon Voyage" tertera kat sempadan tu.huh.apakah?Letak la perkataan thai macam "sawatlikap,mari makan ikan siakap" ke, x pon senang, "kap.kap.kap"..hah..kan comel gitu.
Yang bestnyer rantau panjang ni,ialah....TAX FREE.Means,bear yang comel2 tu bole dpt bwh harga 10 je.tapi disebabkan aku membuat keputusan utk menjadi seorg matang,aku tahan je kegeraman aku kat bear comel2 tu.huh..begitu jugak ngan baju2 comel,aku tahan sbb xde duet.
Yang kedue bestnyer,makanan yang fez time aku makan.excited aku.SOMTAM(Kerabu betik yang aku anggap mcm kimchi) and jugak LO CHIK ke LO CHING ntah..sejenis lidi cucuk yang mengandungi macam2 jenis fish ball,fish rectangle,meat rectangle,ayam rectangle.Ianye kemudian akan dibakar,and then dicelup dengan sambal...pergh.

Hari Ketiga : Menemani zati mengambil "gule2 sumbangan tut ".ah!kami x kisah dari tut mane,asalkan gule2nyer ade.hakhak.lama sungguh pemberian gule2 itu dijalankan.almaklumlah,sape x nak kan.aku pon nak.yg pasti,aku x kan termakan umpan yang dikenakan.Mase kat dewan tempat beri gule2 tu,bebelan2 yang membosankan pon bermula.blablabla.
SEBENARNYER AKU PON TAK TAU KENAPE AKU CERITE BENDE NI,MARI KITE LANGKAH HARI!
eh jap jap.malam tu,aku melawat arnab2 kecik2 comel2 kat rumah sedare blogger zati yg ak lawat aritu..first time aku pegang arnab kecik!!! aku excited gle.ni yang timbul perasaan nak bela arnab ni!comel gile die tido.membelai bulu lembutnyer mase die tido membuat kan aku ngantuk sama.

Hari keempat : Last day...sebak...aku da banyak meluangkan mase dengan famili zati.kalau dalam sims 2,da jadi family friends da.Petang tu,shopping SOS!haha...org len shopping kain baju,aku plak shopping sos.bukan ape,aku ni minat gle dengan sos keropok lekor.uhaha.sampai menjilat jari gitu.bukan keropok lekor je aku cicah dengan sos,ape bede yg bole dicicah aku cicah.jari aku sendiri pon.eww.
Malam tu,tibala mase yg dinantikan.Naik ketapi!Fez time tu(naik ketapi untuk perjalanan jauh)sekali lagi aku excited tahap sampai aku berdebar2 mase ketapi tu nak dtg.Yela..aku takut la...takut plak sitmate aku lelaki ke,lagi2 lelaki merokok.uwek.aku x tahan.jantung aku bakal rosak nanti.Dalam hati,aku doa je.
Allah makbulkan doa aku.syukur sgt.dapat sitmate sebaye,perempuan yang penting.fiuh!
So,kami pon borak berborak.pegi tandas pon saling menemani,,makan pon sesame.pegi tandas pon kene teman,seram aku dgn perokok2 yang dok seblah tandas tu..hush..
Malam semakin muda,bukan semakin tua.Aku rasekan dua jam mejadi 4 jam.....aku kire2 mase setiap mase.Nak tdo tak ngantok,nak berangan,angan2 pon da habis diangankan.Nak borak,da takde citer.Last2 aku tertidor sgn sendirinyer,sekitar kol 2.bangun,tertidor,bangun tertido.tula keje aku.
Akhirnyer sampai ke destinasi.Amek bas ke lcct.da sampai lcct tu,aku mahu amek beg kat bonet bas tu...sekali sebelum aku nak amek,adela mamat tu dgn tidak sopannyer mencampak beg aku yang kecik kesebelah disebabkan beg aku da menghempap beg die yg 3 kali ganda besarnyer...hush..grrr.r...grrrr...aku tahan je marah.muke da monyok da.pastu dgn muke x tau malu,aku menyelit dan terus amek beg ku yang kasihan itu.saje nak tunjuk kat si fulan tu, "excuse,kau campak beg aku lah incik!".