Tuesday, October 19, 2010

kalaulah aku boleh ambik raye 2008 tu balek

raya 2008,paling banyak menggamit memori,paling meriah,paling nostalgia,dan yang paling penting,raya yang comel.

aku men-slide2 gambar di lappy,sambil tersenyum,sambil ketawa keriangan,sambil rindu merindukan.

banyak yang berlaku raye tahun 2008...
yang aku ingat-
-tv9 buat lintas langsung solat aidilfitri and temuramah beberapa org yg aku kenal,which,bile tgk kat tv,sgt klaka..hahaha..entah ape mereka merepek kat situ...pastu,lepas solat raye tu,lintas langsung plak kat satu rumah yg ade kilang kerepek...kesian keluarge tu,x dapek nak beraye ngan family sgt,which is sad.
-keluarga yg mude2 yg bising2 yg meriah2 jugakla tahun tu balek...kire mcm,semua yang balek tu semua jenis yg gurau2..yg aktif2 nak bercakapla katekan..hahaha
-paling penting,raye tahun tu la,atok kali terakhir bole bersembahyang raye kat masjid.....aku sangat merindukan atok pergi balek masjid dgn basikalnyer..skang,die cume dpt sembahyang kat rumah je...
-aku plak,ingatkan raye tahun tu x best! langsung.sebab,aku kan spm,so tuisyen pon makin aktif la,sampaikan hari yg esoknyer nak raye pon,tuisyen lagi.....sedey aku,org laen hapy2 memasak kat dapor,aku naek motor gi tuisyen....tapi....
-bile malam raye,pakcik bongsu aku merangkap ketua mercun sekeluarge,mule
mengaktifkan mercun2 borongnyer...hahaa...ak x tahan...ape lagi,lantakla spm ke
hape,aku nak maen jugak...wihuuu!!!mase tu la start meriahnyer...dengan masjid kat depan rumah,haha,lagila meriah...


tu jela YANG AKU INGAT.

and people say,
a picture say thousand of word.

so,biarkan gambar yang bercerita.

wif whole family on that day,which is actually 1/4 of the family of atok



wif my gila2 sepupu.mase tu kak bella and kak wi still bergelar cik




paling,Paling,PALING,rindu mase ni....mase tu,atok baru balek dari masjid,and
kami like,menantikan kedtgn atok...tu ha,siap antar 2 pengapit lagi..untung x?hahaha

mercun time,see,how memalukan,org kat masjid tgh bertakbir,diorg pegi maen mercun..aku?eh,aku x..aku x...btolll...x caye bace pos kat atas...takde kot ckp pasal aku maen mercun....




sepupu sepupu kecik yg cmel.teka,adek aku mane?ala,yg mukenyer macam aku tu...



tikus kiut...

2 comments:

CIK M said...

mardhiah, kte jadi sedih lah pulak baca entry ni. kte pun jadi teringat kat raya-raya lepas lebih-lebih lagi masa arwah nenek belah mak still ada. hmm, but yesterday ill remain yesterday. yah, i accept it.

btw, atuk mardhiah comellah. bestnya ada atuk, kte tak pernah merasa macamana rasanya ada atuk.

aurora said...

hahaha..aku pon rase atok ak sg comel...
anyway faida,takziah...sori faida kalau entri ni buat faida sedih...
yah..yesterday will remain yesterday..
and faida la bakal jadi ibu,and nenek nanti...so keep up the generation!
chaiyok!faida!same2la kite...ahahaha..lebey2 lak aku..