Monday, October 11, 2010

the worst surirumah

hm.yah.thats me.i'm ruin.i'm gelabah.i'm the worst surirumah.ok2.i should not negative.nanti faida marah.hahaha.

hmm.

pagi2,antar si sasa pergi skola yg jauhnyer 10 minit.sakit hati melihat jarum minyak cepat menunjukkan ke E.means entaek.(ianye bahasa jawa yg bererti habis.well,aku ingatkan pencipta kereta sedunia ,adalah org jawa mase aku kecik2 dulu,rupenyer x.E means Empty.hahaha

abis pagi.
tgh pagi - pengurusan rumah paling teruk bermula.

tengahari - pegi kedai beli sayur.aku prefer yg x banyak org and baru.senang.malas nak dengar umpat2.mase nak bayar tu,haha,tetibe je abg kedai tu tego aku,"mak da pegi makkah ye?""jadi surirumah la ni?"

ok.fez thing kat sini.ak terkejut.
aku x terkejut pon die kenal mak aku,sbb bapak dia sepupu mak aku.tapi camne die bole kenal aku.padahal aku x penah pon jumpe die selain kat kedai tu?hush.pelik2.x pelik sebenarnyer.kalau da kat kampong,khabar berita sell fast like u sell surat khabar harian metro.
(yah!!! say no to government suratkhabar,say yes to rakyat suratkhabar)

second thing second is that,aku nak ketawa terbahak2 mase die ckp aku jadi surirumah??!!!!!
no no no no.my taraf is jauh dari surirumah.masih terlalu jauh untuk mencapainyer.mcm perbandigan antara kerak dalam bumi dengan angkasa lepas paling jauh manusia aru diskover.

petang - its online time.!!! kalau surirumah sebenar,its DRAMA time!!!

malam - masak malam paling best.u just buy some perencah da siap,like mee ho goreng perencah and nasi goreng lada hiam perencah,campurkan perencah tu,and goreng kuetiaw or watsoever,csmpur telo sikit and then,,,walla!

sedap ke x sedap?kite tgk mangkuk tu habis x.tu jela.
hasilnyer,habis.sbb rumah saye ade pirana.

oh ya,i like to mention one thing if makanan x abis-(best thing about kampung,when u have baki makanan tak abis,just throw it out to tanah.beberapa minit kemudian,u will see an amazing cleaner come and clean it.that is,ayam,kucing,tupai,monyet-kadang2.basi x basi,mereka x peduli.tapi slama aku tgk,x pernah ade kes kucing mati and ayam mati sbb makanan basi.terer btol mereka)

malam lagi - its online time!for surirumah sebenar,its cerekarama time!or maybe time to watch your children study and thaught them.

ok.this one i fail.asking my bongsu sister to study.i don know wat to do.i donch know!
mom has minta me to suruh si sasa buat latihan,but she wont listen to me coz she know i'm like garang tapi x menakutkan.that is really tensioning ya knaw?

and then i'm call kaspi.si abang.haha.sasa dengan kaspi takut sikit.kaspi x garang.tapi tegas kt.entahla.memang itu nature kehidupan la...thats why we often hear anak2 takut kat bapaknyer bukan maknyer....memang itu yang Allah ciptakan kan?Ayah sebagai pemimpin,thats why la die automatically akan digeruni dan dihormati.mak sebagai tempat kite nak manje lebey2 la..

talk about it,i miss my last peluk dengan umi.sebelum umi nak pegi haji..its tak terkate...aku betol2 rase mcm nak bermanje je mase tu.mcm nak peluk puas2.macam x nak lepaskan pelukan tu.aku rase amat tenang je mase peluk umi.rase mcm selamat.WOW.THATS THE POWER OF SEORG UMI.

nite.
chow yah.
Assalamualaikum.

6 comments:

Naqiah Nazari said...

berlatih sikit-sikti yam. kamu tu dah tak lama lagi akan berdua pula. hehehehehe

berdua dengan aku apabila aku sampai ke rumah ko. wakakakaka ;P

aurora said...

wah..GURAU SENGGUH.hahah

firdausaharudin said...

awww, go meow
have blasttt housechores thingy dude

aurora said...

yah thanks dude,and wats with the 'dude'?.ok.i'm a man?

leena said...

yami!! mcm nak lepak umah ko lak. ehehehe..

CIK M said...

mardhiah, trust me! you're not the worst one, you're the good one. bear in mind yah. hha, all the best! ada masa datang rumah okay, baaklah adik-adik tu sekali :D