Monday, December 6, 2010

kau kawan aku,

kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,habis madu sepah dibuang.......

kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros, dipandang cantik dipegang sakit......

kata atuk,
KAWAN tu seperti air, terus me ngalir.....

kata nenek,
KAWAN tu bak bulan, dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana ....

kate sedare,
kawan tu mcm makanan, kawan makan kawan!!

kata abang,
KAWAN tu seperti lembu, me ngikut saje ape dikata........

kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam durian, bau je busuk tp sedap dimakan....

kata adik,
KAWAN tu macam biskut, sekejap ade sekejap takde.......

kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK
BULAN, SEPERTILEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!!

dia tetap kawan...
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan diaselamanye dia ttp kawan aku...
itu cara aku berkawan..!!

kata aku lagi,
kawan baik tak semestinyer kene sekepala,
sebab,
itulah manusia dalam berkawan,
saling melengkapi,
salah dia,kite tegurkan,silap kita,dia betulkan..


walaupun kita me mpunyai kekasih, tapi
teman tetap paling setia.
walau sebanyak mana kita nyatakan sayang kepada kekasih kita,
walau sebanyak mana kekasih kita nyatakan sayang kepada kita,
tetap tidak boleh mengalahkan sayangnya sahabat kepada kita,
kerana,
sayang sahabat itu tersembunyi....

walaupun kita punyai harta yg banyak,
teman tetap paling berharga.

'Kawan sejati itu ibarat tangan dan mata, saat tangan terluka mata menangis dan saat mata menangis tangan menghapusnya...Kawan sejati adalah kawan yg ada di saat kita senang dan susah, kawan yang menolong kita tanpa ragu/syarat...Kawan sejati adalah kawan yg tertawa bersama kesenangan dan menangis bersama penderitaan'

2 comments:

misfaida said...

untuk memperoleh teman sejati, kita pun kena cuba untuk jadi seorang teman sejati. may HE bless our friendship friend! love you :)

Fakhrur Razi berkata said...

hahahah
klakar2
satu family hebat memberi istilah

inshaAllah kalau kita cuba yg terbaik utk kawan kita
mereka pun bakal buat benda yg sama terhadap kita~