Tuesday, July 5, 2011

Durian?Eh kau terkejut aku.

Assalamualaikum.

(blog aku mcm macek2 punyer blog,tak pasal2 terus melatah dan takde Salam dimulakan.teruk.)

like seriusly,korg semua cerite pasal durian,jadi aku rase mcm sakit hati dan cemburu dan dipenuhi dengan negative thinking...so,aku pon nak buat entry pasal durian.MUHAHAHA.

aku ni pelek sikit.Aku tak sukee gilee durian tapi suke gile tempoyak dan durian yang da masak.wat the heck?Durian da masak?tak paham ape aku cakap?

bagi aku,durian yang ori tu durian yg dimakan mentah.maksud aku yg da masak tu die melalui proses kepanasan yg dipanaskan oleh api dapur.macam dimasak bubur ke...dibuat tempoyak ke....dijadikan bubur putih tu..(Ala yg org selalu buat cicah dengan lempeng )

sebab ape aku tak suke durian ori dan suke plak dgn yg da dimasak?sebab bau die.hahaha.bau die lain wooo..yg durian ori...kalau dimakan bau die agak mau memuntahkan jugakla...kalau durian yang da dimasak bau die harum jugakla..

TAPI DAN TAPI...

AKU SEBENARNYER SGT SUKE DURIAN MASE KECIK.LAGI2 RUMAH AKU BNYK JUGAK POKOK DURIAN.(mase tu die sgt aktif berbuah.skang kereta banyak sangat,which akan menggangu proses perbuahan.)

TAPI entah kenapa mcm mane ntah tetibe aku tak suke durian.samela kesnya dengan SUSU,MILO,KETAM DAN UDANG.semua itu aku bole tahan mase kecik.bile da masuk skola rendah,aku tak bole lagi makan bende2 tu.semua sebab alahan dan jugak...er...nak muntah.(utk kes susu dgn milo)..kalau milo lagila,,bau die aje bole buat aku muntah.

OK,AKU TAU KORG AKAN ANGGAP AKU FREAK GILE SEBAB MCM TU.HAHAHAHA.HABES TU NAK BUAT CAMNE...

2 comments:

Raji and Yeen said...

hahaha kalau ak suka durian yg dimasukkan fridge dulu bler dh sejuk bru makan.. fuh memang best btol!
kalau tempoyak tu xperlu msuk fridge pun ak suka huahua

aurora said...

hahahaha.durian ni unik betul.everyone has a style of eating! hahaha