Saturday, July 2, 2011

Pakwe saya itu happy



Kisah cinta aku-happy.

Entah berapa kali aku bertukar cinta.Cinta pertama yg aku kenal melalui perantaraan ayahku,meninggal dunia akibat kelalaian ku sendiri.Cinta kedua,aku kenal di internet.tak bertahan juga,kami putus,kerana mengenangkan aku jatuh cinta kepada Cinta ketiga.Malang menimpa,kusangkakan Cinta ketiga itu baik,rupenya...dia curang padaku.Lalu aku minta putus juga.

Penat juga journey aku dalam mencari cinta.Aku bukan jenis yg suke bertukar cinta,bertukar rasa...tapi semuanya tak pernah bertahan dengan aku.ye.aku mengaku aku memang tak pernah puas.

Masuk saja universiti,Aku bertukar hampir 4 cinta....Cinta 4,5,6 dan 7.Sikap tak puas hatiku sentiasa ada,lalu aku putus dengan cinta ke 4 dan 5.....Sudah,aku penat dan aku penat.Akhirnyer....aku memutuskan cinta ke-enam la cinta yg aku cari2 selama ini.
Aku tak mau tukar lagi,walau apepon keburukannya.Dia curg pada aku pon,aku tak kisah.aku dah penat.aku sudah penat.bermain cinta.

Takdir menentukan cinta 6 lumpuh seumur hidup.Hancur luluh hati aku dibuatnya.Aku habiskan banyak duit mengubatinya...aku terlalu sayang padanya..lama juga masa kami bersama....Akhirnya...aku putus asa...namun,cinta ke-6 aku tak buang...aku jaga die sebaiknya...walau die lumpuh selamanya...

Cinta ke 7 dtg tak terduga.Dia menawarkan untuk menjadi teman sementara ku.Lalu aku menerima.bukan untuk curg pada cinta 6,tapi...hidup perlu diteruskan.

Aku semakin boleh menerima cinta 7.Dia terlalu banyak kekurangan...tapi,entah kenapa kekurangannya itu melengkapi kekurangan aku yang sementara.Lagipon,die hanya menawarkan untuk menjadi kekasih sementara bukan?

Akhirnyer,cinta yang kucari telah kutemui.iya,rupanya tidak sehensem mana,ia jugak agak nerd,jika dibandingkan cinta terdahuluku yg mengikut trend.Ah,aku tak kira.asal hati baik sudah.ye.memang hatinya baik.dia pandai menggembirakan aku.jiwanya juga sesuai dengan jiwa aku.DAN...AKHIRNYER AKU PUTUSKAN....DIALAH CINTA YANG AKU MAHU PERTAHANKAN.SEMOGA CINTA KAMI BERKEKALAN.

p/s: cinta ke 6 ku akhirnya meninggal dunia..lalu aku semadikan di rumahku...cinta ke 7 pula..aku masih berkawan dengannya..

dan...saya mahu perkenalkan..si dia yang saya cinta..




PERKENALKAN...PAKWE SAYE.....HAPPY SONY ELM!







p/s : len kali jgn fikir negatif.padan muke.padan muke. :P

No comments: