Wednesday, July 6, 2011

KENAPA AKU ENGGAN KELUAR MEMBELI BELAH

-Sebab misi aku sebelum masuk gombak - kumpul duet bebanyak nak beli buku.duit yg mak ayah kasi untuk belanje keperluan.

-sakit hati tau,mengenangkan buku mahal.dan mase tu kite tengok poket kite takde duet.hanya cukup untuk makan seminggu.dahla harge ikan sekarang naik mendadak.GRRRRR...

-mahu mintak DUET LEBIH UNTUK BELI BUKU DARI umi ayah - aku masuk exactly lepass raye kot...duit umi ayah sudah bnyk habis digunakan untuk raya. =,='

-bile aku cakap aku mahu kumpul duet banyak2 untuk beli buku,umi kate : macamlah ko takdek mak yam....

-bukan itu maksudku umi....yam cume...betul2 taknak menyusahkan umi ayah.iyela..yam da besar panjang,anak org lain yang sebaya yam dah keje2 semuanya.takkan yam nak bergantung sepenuhnya kat umi ayah kan?

-99 peratus student u jugak hampir ade perasaan sama dgn aku.perasaan tanak menyusahkan umi ayah.

-jadi,aku cube menahan diri dari termakan pujuk raya kawan2ku untuk keluar membeli 'brg keperluan.'

-KESIMPULAN : AKU HARAP DUIT RAYE TAHUN NI PALING BANYAK DALAM SEJARAH AKU MENDAPAT DUIT RAYA.

p/s : aku nak kecoh2 dengan semua macek2 aku yg aku masuk uia gombak bulan 9 ni dgn makna yg tersirat dan tersembunyi.



No comments: