Sunday, July 31, 2011

umaiyah,insyiah dan motor yg rosak.

umaiyah dan insyiah is my sepupu kecik.

so,today and yesterday,my family,pakcik makcik sepupu sepapat cicit cucu ramai2 balek kampung, do the gotong royong bersihkan rumah atok yg betul/(rumah atok yg tipu is my home.)as ESOK NAK PUASA,nanti dah puase takdela berat sgt kan.disebabkan rumah atok tak leh diduduki lagi sebab banyak habuk yg disebabkan keje2 pembinaan,most sedare aku pon tido rumah aku...(i was like happy cause i rarely feel tido satu rumah dengan makcik2 pakcik2...cause rumah aku terletak kat due2 kampung aku...so,aku takdela nak merase sgt balek kampung and menginap rumah atok dengan sedare mare kan...

as today,aku nak pi kedai photostat,so aku ajak la budak kecik beradek 2 org takleh dok diam tu...as aku sangat boring asyik single je pergi kedai,so,kalini triple lak.haha..
memandangkan motor yg elok digune org,so,aku gunela moto yg tak elok sgtla kan,sebab aku selama ni pakai moto yg tak elok sgt tu mcm ok je selame ni,so aku assume oklah...

bwakla mereka berdua...stat je vrom vrom moto,mereka berdue da pokpek2...
stat je jalan..mulela mereka menjerit2 keterujaan.."wah seronoknya!!!!!"kate si kakak...."yeay!!laju lagi,laju lagi..!!!" kate si adik...duh,sangat malu dengan org sebab
suare mereka mcm satu kampung dengar.

lepas da 500 meter lebih kurg,aku berenti jap.cek minyak ade ke tak..almaklumla,meter minyak da rosak.....aku berenti kat lorong,which tak ramai sgt org lalu...bile aku cek,oohh...banyak lagi....
so,aku pon sambungla perjalanan...stat engine moto pakai manual..(cos starter yg auto tu pon da rosak)

1000 kali aku start takleh.oh noooooo!!not this time battery habis!!duh...make terpaksela aku sorong moto tu bawak balek....dengan aku terlupe bawak henpon,menambah ke-malang-an aku tu.hahaha.

lalu aku sorong moto tu yg berat,ditambah dengan budak 2 ekor tu naik atas tu...rase nak patah tgn,bukan ape....budak2 tu takleh dok diam...all they do is...gerak2...so,aku terpaksela tahan moto tu nak balance kan.... haha..100 meter yg pertame mereka ok saje....lepas itu..mereka mule resah...
" kak yam,bile nak sampai rumah ni?"
"kak yam,kite kat mane?"
"kak yam,kite sesat ke ni?"
lepastu si umaiyah nak turun moto,aku pon tegah la die..and tnye kenape?bole tak die ckp
"bak sini,umaiyah mintak tolong kat org"

=.='
2 , 3 kali jugakla die wat cmtu....hahaha..lawak la budak2 ni...
and setiap kali org lalu lorong tu,nanti diorg akan pegi lambai2...ckp " tolong ! tolong!"
and i was like " hey diamla..jangan mintak tolong"buat malu je. mcm menampakkan aku ni seorg penjenayah penculik budak2 aje.duh

hampir 100 meter lagi nak sampai rumah...toke kedai merangkap sedare jauh aku pon lalu...aku ni pelanggan setia die..hahaha....so,die pon tanye kenape dengan moto tu...lepastu,die tolong stat moto tu...dalam 6-7 kali cubaan...bole plak..and i was like,i guess i am really a girl.

akhirnyer moto tu berjaye di start kan...dengan syarat aku kene sentiasa derum die punye pedal tu..kalau tak derum,die akan mati,lantakla,asal aku sampai rumah.,hahaha.kang budak2 tu trauma plak.

cerite dihabiskan dengan aku berjaye sampai rumah.dan budak2 tu tak sedar2 lagi...lepastu diorg bole plak ckp,"nanti kalau da ade moto yg elok tu,kite pegi lagi ye."




No comments: